söndag 24 februari 2013

Barn och djur = underbart!

Alltså barn och djur, det är väl helt underbart att se när ett sånt samspel fungerar!? Igår var jag och hundarna och hälsade på Maria och hennes dotter Isabella, nästan 2,5 år. Vi började med en promenad och Isabella ville hålla i en av mina hundar. Jag frågade henne vilken hon ville hålla i och när hon pekade på Mille gav jag henne hans koppel och släppte lös Miqro. Mille och Isabella gick och sprang fram och tillbaka. Ibland snubblade hon lite på kopplet. Ibland stannade den ena och inte den andra men allt som oftast gick eller sprang de där tillsammans. De var så himla söta!! Tyvärr tog varken jag eller Maria nån bild på de två små sötnosarna så vi får väl göra om saken och fota då istället. Jag tror varken Isabella eller Mille har nåt emot att göra om promenaden, inte nån av oss andra heller för den delen :)

När vi kom tillbaka hem till dem var mina hundar så trötta så trötta så de la sig på sina filtar och somnade bums, i alla fall Mille. Han orkade inte ens resa sig när han skulle äta kvällsmat:



Idag har vi mest vilat. Vi var ute på en promenad i ungefär en timme men sen har vi mest vilat. När jag tog en  tupplur på eftermiddagen hade jag alla fyra djuren i sängen. Jo, alla fyra djuren är med på bilden, eller?

Jag avslutar med några bilder från förra helgen som jag skulle ha lagt upp för länge sen men som jag liksom inte har kommit mig för att lägga upp. Då var vi hos mamma och pappa och gick en promenad tillsammans med dem och deras hundar.
Det gäller att ha tungan rätt i mun :)

Finaste fina Mille

Glada hundar som får springa


Vad säger man? Galna?



Vad är det där för hål måntro?

Vi går in i skogen en sväng morsan

Går på led...


Miqro insåg att matte fotade... Vad händer? 

Miqro poserar järnet så klart


Är det en känguru eller är det Mille?

För att inte tala om vad det här kan tänkas vara...


Det här är en av mina favoritbilder :)


Mille Monster



Jippie!!

Hela Mille i luften

The same procedure as last year, Miss Sophie?
The same procedure as every year, James!
Well, I'll do my very best!

2 kommentarer:

  1. härligt när det funkar med barn och hundar! sköna bilder, jag har varit så dålig på att fota på promenixerna! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad mycket snö ni har!! Inte utan att man blir lite avis faktiskt, även fast jag längtar efter våren

    SvaraRadera