tisdag 5 mars 2013

Hur är det möjligt?

Hur kan min lilla råtta ha sån himla koll på allt hela tiden? Nu när vi skulle ut på kvällsrundan började han morra i sista trappan och jag fattade inte vad han morrade på. När jag kom ner såg jag en katt som sprang iväg, utanför porten. Hur märkte han den?
 
Och sen då, när vi kommer ut... Jösses, kan det inte bli vår och sommar snart?!? Jag är så himla trött på den där större varianten av råtta jag har. Han kan ju inte gå ute. Han lägger bak öronen och tycker att det är pest och pina ute. Antingen är det massa grus överallt, eller så är det slask eller vatten, eller så är det is och hårt. Det har jag skrivit om förut men inte nog med det. Det går inte att gå i snön heller just nu. Det är inte skare och det är inte lössnö. Man kan gå några steg och rätt som det är sjunker man ner och att sjunka ner är ju rena rama förnedringen... Stackars Miqro som inte kan gå ordentligt nånstans ute just nu ♥
 
Den där Mille då? Jo han skuttar runt som ingenting, på tre ben för det mesta. Om man sjunker ner lite rätt som det är i snön är väl inte hela världen. Det är bara att skutta vidare.
 
Mina älskade råttor!! Så lika men ändå så olika och tänk vad underbart att se både likheter och skillnader! ♥♥♥
Full fart mot våren!?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar