måndag 18 mars 2013

Mer flätor och knutar

Så klart blev jag ju uppslukad av flätande och knytande, precis som väntat. Det har nu blivit en hel hög med fleeceflätor och fleeceknutar. Alla finns i mitt fotoalbum på Facebook (om nu alla kan se det?). Annars kommer här ett smakprov på vad jag pysslat med i helgen:
Knutna kampleksaker blir ganska hårda och stela. Lite kantiga.

Knutna kampleksaker blir ganska hårda och stela. Runda.

Långa, flätade fleeceflätor. Lite sladdrigare än de knutna.

Korta, flätade fleeceflätor. Lite sladdrigare än de knutna.


Det går att beställa i andra färger och färgkombinationer och jag kan göra på beställning. Det går även att få flera färger i en fläta men det har jag inte testat hur det ser ut ännu.

Förutom att knyta och fläta har jag så klart ägnat en del tid åt hundarna. Jag längtar efter våren varje gång jag är ute på promenad med mina hundar. Miqro är helt hopplös så fort det är is, slask eller vatten på gångvägen. Idag gick vi periodvis där det var barmark och då gick det hur bra som helst att gå så det vill vi ha på fler ställen snarast tack! Rundan idag gick ner på stan. Tyvärr var vi lite sena så de flesta människorna hade lämnat staden. Jag hade ju tänkt att vi skulle miljöträna lite men lite miljöträning blev det ändå förstås. Det var roligt att se staden lite för det är inte ofta man är där fast jag bor så nära...

Häromdagen när vi var på väg hem från rasthagen träffade vi på två människor med en hund som vi hade sällskap med en bit på vägen sen. Det var trevligt. I hagen dagen innan träffade vi en pudel som Mille lekte jättefint med. Det var roligt för det är inte alltid han leker så fint med andra hundar nuförtiden med de sprang som tusan och jagade varandra. Dagen innan det hade vi promenadsällskap av Milles bästa kompis Sally samt Zacke och Evelina. Det var också trevligt och roligare att gå promenad med sällskap tycker jag. Hoppas att det blir fler gånger. Vi bor ju så nära varandra så det borde det ju kunna bli kan man tycka...

Nu är klockan jättemycket och det är dags att gå ut på sista rundan innan sovdags. Undrar om jag ska fortsätta träna lite innan vi går ut. Miqro håller på och tränar på det vi började med på cirkusträningen förut, att han ska vända sig från mig och Mille tränar på fotposition. När vi tränade tidigare idag hade Mille så svårt att vänta på sin tur att jag blev arg på honom. Han trodde att världen skulle gå under när matte blev arg men jag tror att jag lyckades vända det genom att vara positiv när det var hans tur att träna. Mina hundar brukar ju vara så duktiga på att vänta på sin tur och det vill jag att de ska fortsätta vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar