söndag 24 mars 2013

Spårhunden

Idag har vi varit hos mamma och pappa. Jag tänkte jag skulle passa på att spåra lite med Mille men det var inte helt lätt. Det var ju så mycket snö i norduppland. Han fick i alla fall gå några spår, även om det inte var så svårt så blev det i alla fall lite träning. Duktig var han och jag måste helt klart fortsätta spåra med den hunden. 

Miqro och mamma var med. Mamma höll i hundarna medan jag la spåret och sen höll hon i Miqro när jag och Mille spårade. Miqro ville också vara med och jobba, så klart. Han pep och pep och kvittrade som en pippifågel. Jag la ett spår som Miqro skulle få gå också men han kunde ju inte fokusera alls. Han glömde liksom bort att han hade en näsa. Han nosade kanske lite men inte direkt. Han fick en chans till men nej, nån stjärna på att använda nosen är han inte.

Lille Mille däremot har en fruktansvärt bra näsa! Jag filmade honom lite när han gick ett av spåren. Jag borde ju ha filmat Miqro också men tänkte inte på det. Får göra det en annan gång så ni får se vad jag menar... Här är i alla fall Milles spårning idag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar