lördag 14 september 2013

Hur Miqro kom till mig

Ibland hittar man intressanta saker när man kollar igenom datorn. Jag hittade för ett tag sen annonsen och svaret jag skickade till Miqro för 4,5 år sen. Det var lite kul. Så här såg annonsen respektive svaret ut. Är det konstigt att jag föll som en fura för bilden förresten?

Valp letar efter det perfekta hemmet
Nu är jag trött på tråkmånsarna i den här flocken, dom har ju inte den tiden jag behöver! Nog för att jag är ganska krävande, men jag är också mycket alert och lyhörd, och inte helt utan attityd!

Letar nytt hem, gärna någonstans där jag kan få utlopp för min energy, exempelvis genom agility, lydnad eller freestyle. Skulle absolut inte trivas i en tants handväska på Östermalm!

Mitt namn är Miqro, jag är en svartvit papillion/schipperke pojke men en skvätt chihuahua på kanten. Jag föddes den 11 aug 2008 och väger nu respektingivande 2.7 kg.
Maila mig gärna om du är intresserad, se till att få med hur och var du bor, samt tidigare hundvana.



Hej Miqro!
Jag är lite nyfiken på om du har hittat det perfekta hemmet än? Jag letar nämligen efter den perfekta hunden. Det vore ju passande om ditt perfekta hem och min perfekta hund liksom matchade, eller hur?

Jag heter Marie och bor i Knivsta tillsammans med min sambo och våra fyra katter. Just nu har vi även en liten kattunge men han flyttar inom några veckor. Det är alltså bra om du kan tänka dig att vara kompis med katterna. Jag jobbar ganska nära bostaden så jag kommer att gå hem vid lunch och gå ut med dig men när vi är på jobbet kan du tyvärr inte vara med så det är bra om du klarar att vara ensam några timmar. När vi är hemma kommer du dock att få många utmaningar. Både jag och min sambo tycker om att hitta på problem som våra katter får lösa och samma sak kommer det alltså att bli för dig. Du kommer att få använda din hjärna mycket.

Den främsta anledningen till att jag letar efter en hund är att jag vill börja med agility igen. Jag och min dåvarande hund höll på med det när jag var yngre, men det är så himla trist att hålla på nu när jag inte har nån hund ;) Naturligtvis kommer vi också att vara ute mycket i skog och mark. Vi kanske kan lära oss freestyle tillsammans för det är nåt jag är lite nyfiken på att prova. Jag älskar nämligen att dansa så det vore ju kul om vi kan göra det tillsammans.

Jag gillar hundar med lite attityd. Det innebär att de har en personlighet, men det gäller ju att vi kan komma överens också för det är faktiskt jag som bestämmer när allt kommer omkring. När jag bodde hos mina föräldrar hade vi hundar och jag har även tagit mycket hand om mormor och morfars hund. Där var det jag som stod för uppfostran och mormor och morfar för bortskämdheten… Jag har, som sagt, hållit på lite med agility, både med mormor och morfars bordercollie när jag var i 10 års-åldern med även med vår Jack Russel Terrier när jag var runt 15 år.

Jag har alltså inte haft nån egen hund sen jag blev vuxen men jag har tagit mycket hand om mamma och pappas hundar och jag har lärt mig mycket om hundar och hunduppfostran av min pappa som är väldigt kunnig i området. Jag har velat ha hund sen jag flyttade hemifrån för 10 år sen men någon hund har inte passat in i mitt liv förrän nu.

Hör gärna av dig om du är nyfiken på mig så kan vi få veta mer om varandra.
Ha det bra så länge!
Hälsningar Marie


Jag har också haft lite kontakt med uppfödaren vid senare tillfällen. De hade inte så många valpbilder på Miqro men en bild har jag fått. Den är ju rätt rolig med tanke på hur han har blivit, min lilla linslus. Tydligen var han en linslus redan som valp...

Jag älskar verkligen den här hunden och jag är så himla glad att han valde att flytta just till mig ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar