söndag 24 november 2013

Röbo hundhagars 3-årsjubileum

Tre trötta hundar, det blev resultatet efter en härlig timme i hundhagen. Hundhagen dit jag brukar gå fyller 3 år så då hade de en sammankomst och jösses vad många hundar som var där! Jag vågar inte uppskatta men det var många hundar i blandade åldrar och storlekar. Mina hundar minglade runt från start. Mille pratade med både människor och hundar medan Miqro mest pratade med människorna. Föreningen bjöd ju på korv och då var inte Miqro långt borta...

Demo tyckte först att det var läskigt att komma in i hagen. Jag tog med mig honom och gick längre ner i hagen där inga andra hundar var och då kunde han koppla av lite. Det kom en leonbergervalp och busade lite med honom vilket han tyckte var kul. Vissa andra hundar som kom visade han tänderna åt. De var lite för närgångna tyckte han. Han sökte stöd hos mig och mina hundar. När Mille kom busade han med honom. 

Jag stod en bit längre ner i hagen och pratade med några nya bekantskaper medan mina hundar minglade överallt och Demo minglade lite mer där jag var. Med jämna mellanrum kom han och "tankade" hos mig. Han slappnade av mer och mer och så småningom minglade även han överallt. Miqro kom och ville trixa vilket han fick göra. Hans nysning på kommando gick hem som vanligt :) Han gick även slalom mellan mina ben, gjorde åttan och lite annat. Han var verkligen i trixmode. Sen gick han iväg och kollade läget om han skulle få nån korv. När han inte fick nån korv kom han tillbaka till mig och ville trixa mer. Älskade lilla hjärtat. 

Mille minglade bland alla hundar. En liten blandras som var i Milles storlek tyckte om att leka med Mille så de lekte en hel del. Sen lekte han så klart med de flesta. Han passade också på att tigga lite korv och mingla bland människor. Han struttade runt mest hela tiden. Demo kom igång och lekte som tusan med några hundar i hans storlek. Och så Miqro... Som bara ville trixa... 

Hur som helst var det en trevlig stund och det var kul att se alla härliga hundar och prata med hundägare. När vi kom hem slocknade vi allihopa och vi är fortfarande trötta. Snart dags att tänka på refrängen. Det är en ny dag imorgon.

Tyvärr glömde jag bort att fota i hagen så ni får nöja er med bilder på trötta hundar ;)





Demo tuggar på ben, liggandes på sidan bredvid sina älskade gosedjur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar