söndag 12 januari 2014

Mera träning

Miqro tränade ju på att gå runt föremål när vi var hos Terese. Detta var en utmaning på en sida på Facebook och självklart vill Mille också vara med och tävla! Mille har mycket lättare att snappa upp vad det är jag vill när vi tränar än vad Miqro har. Gå runt föremål har vi tränat inomhus vid ett tillfälle innan och därutöver några enstaka gånger runt lyktstolpar ute. Så här duktig var han och det som visas på filmen var det enda vi gjorde med gå runt igår kväll...

På en annan sida på Facebook, Freestylehundar.se,  var det en annan utmaning, nämligen "vågen". Det går ut på att hunden ska gå från liggande till sitt fint och till liggande igen. Båda mina hundar kan ju sitta fint men då är det oftast från sittande. Jag var ju tvungen att testa om de kunde även från liggande. Det gick ju ganska bra. Självklart går det att få det "snärtigare" så vi kommer så klart att jobba vidare men för att vara ett första försök tycker jag att det är väldigt bra! I slutet på filmen syns för övrigt vad Mille mer har lärt sig nyligen ;)

Idag har vi också varit och firat min lillebror som fyller år. Hundarna har skött sig exemplariskt som vanligt och de kan verkligen konsten att koppla av ♥

Jag kan dock meddela att det var ett helt äventyr att ta sig hem. FY FASEN vad det snöade!! Hastigheten var mellan 50 och 70 km/h på motorväg och så fort nån körde om försvann vägen. FY vad det var läskigt och hade jag vetat att det skulle bli sånt väder hade jag nog stannat hemma...

Avslutningsvis kommer en bild på min kära Curre som tyckte att det var jättespännande med massagedynan som jag lånat av mamma och pappa:

1 kommentar:

  1. Åhh så spännande med utmaningar..dessa måste vi kolla in! Snyggt jobbat😊

    SvaraRadera