måndag 1 september 2014

Duktig hund på agilitytävling!

Efter några lata dagar var det äntligen dags för agilitytävling! Som jag har sett fram emot den och Miqro var inte sen att uppfylla mina förväntningar. Jäklar vilken duktig hund jag har! Han gör EXAKT som jag visar och gör allt rätt av det vi tränat på, nästan...

Ola och Curre undrar vad som rör sig i taket?

Trötta hundar

Ännu mer trötta hundar

Fint mottagande på landet

Myzaq gillar Findus men Findus är inte alltid så imponerad...

De flesta av följande bilder är tagna av Ola Schedin men jag får låna dom till min blogg eftersom han är så snäll :)
Agilitytävling på Olandstraktens BK

Full fart på balansbommen

Full fart upp på gungan (även om det blev lite trassel sen)

A-hindret går alltid fint


När man inte tränat på gungan på över ett år utan bara kört den på
tävling är det inte så lätt att komma ihåg hur man ska göra...

Är det vår tur snart matte?


Fokuserad fikapaus mellan loppen...



Ingen rädder för tunnlar här...


Jag gillar minerna på människorna i bakgrunden :)

Nån sån här rosett fick vi tyvärr inte... (agilityklass)

Men svart/rosa rosetter fick vi och en pinne :)

Två rosetter i hoppklass, en andraplats med pinne och en
fjärdeplats med en vägran och tidsfel

Miqro visar stolt upp sina rosetter

Vi vann en diskborste också. Den behövde vi :)

"Do I have to....?"

Blä, vad äckligt :P

Resultatet i ena agilityklassen. Mycket nöjd med tiden
med tanke på att vi tog om gungan och sprang förbi
balansbommen

Resultatlistan i vårt pinnlopp

Myzaq gosade till det i Olas famn

Jag tycker om dig Ola! (När jag vet var
jag har min matte)

Den här corgin var så otroligt vacker! För att inte tala om den söta
4-månadersvalpen i bakgrunden....

Hänger Lyra på hindret?

Alla sätt är bra.... :)

Spottar slem vid målgång

Så himla snygg hoppstil :D

Är det domaren som tävlar med Link?

Ozzy tittar fokuserat på sina konkurrenter...


Säcken har inte ens lagt sig på backen och Ozzy är redan långt från den

Den här unga tjejen var så duktig med sin hund!

Säcken rufsade till min fina päls...

Somliga tränger sig ut ur säcken

När Miqro såg Skott trodde han nog att det var Midas för han blev SÅ
glad och ville fram och hälsa...

Trötta pojkar efter en heldag på agilitytävling

Så himla roligt att träffa alla vänner och bekanta! Bra arrangerad tävling och bra väder största delen av dagen. Jag är jättenöjd med dagen och känner mig glad över att jag bestämde mig för att anmäla till den här tävlingen! Stort tack till alla inblandade och hoppas att vi ses snart igen! Slutligen kommer så klart en film på alla fyra loppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar