lördag 17 januari 2015

Mera träning

Idag var det, som sagt, dags för träning igen. Vi var till träningshallen i Väsby tillsammans med ett gäng som Amanda tränat med förut. Hon ville att jag skulle följa med idag så jag gav det en chans. Tyvärr var det inte alls lika bra som jag hoppats på. Det var många hundar på liten yta och ingen som organiserade upp det hela vilket ledde till stor förvirring. Vi höll oss mest i ett hörn av träningshallen där vi tränade lite av varje. Hundarna fick turas om och varje gång jag bytte hund var det en otroligt taggad hund jag hämtade och en ledsen hund jag lämnade. De älskar verkligen att träna men de är även duktiga på att vänta på sin tur och de kan det där med att turas om.

Miqro fick fortsätta att träna på gungan, vilken han nu tar med stor glädje, och han stannar längst ut till den har slagit i backen så nu återstår det bara att se om han gör det även i en bana... Slalomen gick så där idag men jag tror att han var rätt sliten när vi körde den. Sen tränade vi på att ta hinder från fel håll och det gick också så där men med tanke på att vi knappt tränat det innan så är jag så klart nöjd :) Förutom agility tränade vi mycket på fotposition. Den har han tydligen helt glömt bort sen vi tränat mycket på att backa runt mig men efter lite traggel satt den ganska bra tycker jag. Viljan är det ju inget fel på hos den där gossen så traggla kan man göra rätt mycket medan han fortfarande tycker att det är kul så det är bra. Vi gick där, långsamt, runt runt och försökte få till en snygg fotposition. Han fick också visa trick och några som satt i närheten tyckte att han var så söt. Charmtrollet visade sig från sin bästa sida (vilket vi inte kan säga att han gör på promenaderna nuförtiden...)

Myzaq sprang över A-hindret. Det här A-hindret var högre än det igår men han sprang över ändå, utan problem. Han testade balansbommen ett par gånger. Först var den lite läskig men redan andra gången gick det mycket bättre. Han tog tunnlar och hoppade hinder. Vi testade fotposition och gjorde tricks. Myzaq hade lite svårt att fokusera emellanåt, dels när andra klickade sina hundar och dels när det blev livat i andra delar av hallen. Sen tror jag att han blev trött också för han tappade farten snabbare och snabbare och gosade ner sig ordentligt i min nacke när han fick hoppa upp till mig, lilla hjärtat...

På det hela taget känner jag mig nöjd med grabbarnas insats idag och det var kul att få se hur hallen såg ut. Nu är det två trötta grabbar jag har här. De ligger utslagna i soffan ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar