lördag 11 april 2015

Prioriterar annat...? :O What..?

Nu var det så där vansinnigt länge sen jag skrev igen. Jag vill ju hålla bloggen levande men ibland prioriterar jag andra onödiga saker som att umgås med sambon, jobba eller träna hundar istället :P

Idag får det bli två inlägg tror jag, ett allmänt och ett om dagens rallylydnadstävling med Miqro. Vi börjar med det allmänna och försöker sammanfatta några viktiga punkter från de senaste månaderna...

För det första har jag blivit medlem i vad som känns som världens bästa klubb. Jag har varit medlem sen i januari och känner mig otroligt varmt välkommen i klubben. Jag är jättenöjd så här långt. Tack Uppsala Hundvänner för en fantastisk attityd mot nykomlingar i klubben!!

Vi har också hunnit gå snart två kurser i vår nya klubb. Myzaq och jag gick en nybörjarkurs i agility där vi mest jobbade på att det skulle vara KUL med agility. Han har blivit så väldigt ängslig och då framförallt i ridhuset där vi tränat.... Förhoppningsvis är det kylan, åldern och mörkret som gjort honom ängslig och att det vänder nu när det blir varmt och vi kommer att träna utomhus! Han tycker ju egentligen att det ÄR kul, men lite läskigt...

Kurs nummer två har jag därför haft med mig båda hundarna så att JAG kan lära mig handling tillsammans med Miqro om inte Myzaq vill... Handling i agility är jättesvårt så att gå kurser i det är definitivt nödvändigt för när det lossnar för Myzaq kommer jag att behöva vara snabb... Jag hoppas att det lossnar snart så att vi kan börja träna på riktigt :P

Självklart är det massor som hänt i vardagen. Vi har haft besök av Mille och hans flock och det var mycket trevligt. Myzaq och jag har tagit en lång promenad tillsammans med Lotta och hennes hundar medan Miqro var på semester hos sin extra familj. Vi promenerar och fotograferar och tränar och gosar. För att se bilder som är tagna med systemkameran eller om det är några speciella bilder från mobilen kan du spana in albumet på hemsidan. Jag ska försöka bli bättre på att lägga upp fler vardagsbilder också. Nuförtiden fotar man ju så mycket med telefonen så det blir mycket bilder som man vill visa upp hela tiden :D 

Innan jag avslutar det här inlägget måste jag lägga upp en film på daghunden Shiva och katten Franz. Sen jag började arbetsträna mer är Shiva här ungefär en dag i veckan till skillnad mot 3-4 som det var förut. Franz och Shiva har uppenbarligen saknat varandra för här är vad som utspelade sig i torsdags när Shiva kom. Är inte det här kärlek så vet inte jag.... ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar