söndag 17 maj 2015

Agilitytävling x2

Idag var sista chansen för oss att uppfylla vårt mål - att ta våra sista två pinnar på tre tävlingar under den här veckan. Det var SÅ nära men nära skjuter, som bekant, ingen hare. Jag är mycket, mycket nöjd med både min och Miqros insats idag! I första loppet hade vi ett jättefint flyt och bra fart. Vi kan nog inte göra så mycket bättre än så just nu faktiskt. Möjligtvis hade vi kunnat tjäna in lite tid på några ställen men inte alls så mycket. Så himla bra och en sekund från pinne...

Andra loppet gick också jättebra. Kändes inte fullt lika bra som första men ändå bra liksom, ända till målrakan när Miqro springer på sidan (!?) av däcket - varför? Förmodligen visade jag inte tillräckligt tydligt men ändå... Skit, 5 fel. Hade han hoppat hade det blivit en pinne...

I sista loppet var vi båda trötta men med tanke på det måste jag säga att vi ändå hade bra fart. Det kändes mycket långsammare än vad det såg ut på film. Jag borde gjort ett framförbyte efter slalomen istället för där förlorade vi mycket tid med vi fixade i alla fall målrakan den här gången :)

I sista loppet agerade husse både filmare, fotograf och hundvakt till Myzaq så filmningen blev lite skakig men jag måste säga att han gjorde ett fruktansvärt bra jobb ändå (bilderna finns längst ner i inlägget) :)


I torsdags (på Kristi Himmelsfärdsdagen) var vi också iväg och tävlade. Även den gången var det så himla nära en pinne. Jag litade nog för mycket på min hund och var så säker på att han skulle ta det sista hindret trots att det stod lite snett efter slalomen. Efter ett felfritt lopp springer han förbi det sista hindret, ut till målområdet och rakt fram till sin snusdosa. När jag ropar på honom får han jättebråttom att ta upp snusdosan och kommer glad och stolt med den till mig där jag står på planen... Duktig vovve men ack så förargligt! I det andra loppet (som var det första) gick det felfritt hela vägen men alldeles för långsamt. 11:e plats och det var 12 nollor... Alldeles för många snabba hundar som klarade banan och vi hade inte en chans. Men duktig var han, min lilla stjärna :)


Nya försök till pinnar om två veckor i Eskilstuna och sen i mitten på juni på hemmaplan. Vi börjar där så får vi se om vi kommer upp i tvåan innan sommaren är slut :)

Jag är så himla sugen på att tävla med Myzaq också men han är inte redo än. Hoppas verkligen att jag hinner starta upp honom under den här säsongen men blir det inte så så satsar vi på nästa :)

Olas bilder som han tog samtidigt som han filmade det sista loppet i Kista. Ganska skickligt :)
Fokus vid banvandringen

Någon tycker att det är mysigt hos matte...

Bergsklättraren ♥

Glad vovve fokuserar på publiken och missar slalomen?

Fel ingång!

Får jag godis sen?

Titta, jag kan!

Tjoohoo!!

Vart ska vi nu matte?

Jag kommer jag kommer, vänta på mig!

Tjoohoo, snart i mål med 10 fel på hinder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar