söndag 31 maj 2015

Sista agilitypinnen i ettan :)

Tidigt, tidigt på lördagsmorgonen klev vi upp för att åka till Eskilstuna och tävla. Vi hann bli lite stressade på vägen, tänk om vi inte skulle hinna!? Vi hann gott och väl, även om det ändå blev lite stressigt att byta skor, göra iordning snusdosan och rasta hundar innan banvandringen. Husse höll i hundarna medan jag gick banan. Miqro satt fullt fokuserad och följde mig. Han visste vad som väntade. Eftersom vi hade startnummer 2 hämtade jag Miqro efter banvandringen och satte honom en bit från mig vid starten. Där fick han sitta och ladda och vänta på att få komma till mig och sedan köra. Han var lagom laddad när vi kom in på banan :)

Loppet gick jättebra och jag kände verkligen hur det flöt på hela tiden. Miqro följde mig fint som vanligt men jag tyckte också att jag fick till bra byten och att vi hade bra fart. Slalomen var fantastiskt bra och snabb. Det enda jag skulle kunna klaga på var gungan. Han tog kontaktfältet men hoppade av åt sidan när gungan dunsade i backen... Nolla blev det och nu var det bara att vänta till alla andra hade kört för att se om tiden räckte till nån pinne. Tiden var förvånansvärt bra och vi fick vår sista pinne i agility 1!! 

Hade det varit tre pinnar hade jag blivit sur på riktigt men nu gjorde det inte så mycket att jag var en hundradel från tredje platsen. Men kolla tiderna! Hur ofta hävdar sig Miqro så där bra? Inte ofta :) Nöjd, nöjd, mycket nöjd!

Sen kom regnet smygandes och det blev kallare och kallare... I hoppklassen hade vi startnummer 1 så efter banvandringen gick jag och hämtade Miqro och satte honom en bit ifrån mig vid starten. Han satt och skakade och var inte alls så laddad som han brukar vara när jag sätter honom så. Nåväl, det kanske kommer tänkte jag. Däcket var första hindret precis som i agilityklassen så jag satte Miqro en bit därifrån, gick en bit och sa "däck" varpå Miqro hoppar i ramen på däcket!?! Suck! När jag ska ta tillbaka honom till starten hoppar han däcket bakifrån och vi diskar oss... Börjar om från början och kör hela hopploppet felfritt. Tur i oturen att han inte hade så bra fart :P Även om vi hade klarat däcket på första försöket hade det förmodligen inte räckt till nån pinne men ändå... Hoppa ramen, varför? Blir att träna däck från olika vinklar framöver tror jag.... Däck, gunga och slalomingångar...

Nu har vi chansen att ta vår sista pinne på hemmaplan om två veckor. Jag vill inte starta i tvåan förrän vi är uppe i både hopp- och agilityklass. Jag vill starta i tvåan snart! Det var lite roligt när jag tittade i tävlingsboken. Vi har verkligen tagit våra pinnar i fin ordning så nästa pinne blir en hopp-pinne :)


Jag är mycket nöjd med gårdagens tävling även om hopp-loppet kunde gått bättre. Jag skyller på regnet att det gick långsamt. Vi har kul och det är huvudsaken :) 



Ola hade med sig sin nya kamera och tog lite bilder. Jag har redigerat de flesta bilderna själv :)

 


Fullt fokus under banvandringen...






Jag lekte lite med den här bilden. Jag tyckte att det såg ut som att han dök så jag ville ha vatten runt omkring istället för gräs. Jag började med att ta bort hindren...


När jag inte lyckades med att byta färg på gräset målade jag med blått istället och hux flux ser det ut som att Miqro är ute och flyger. Jag tyckte att det blev rätt bra och jag lurade en del på Facebook :)




Klockren och snabb slalom :)


Inget snack om att han tar kontaktfältet :)






Det är roligt med agility :)






Här kan man snacka hoppteknik!
 


Efter tävlingen åkte vi och hälsade på Olas mamma och hennes supersöta hund Siri. Det var mycket trevligt och tack Monica för god mat! Miqro hittade en favoritplats i Monicas knä och varken han eller Siri brydde sig om att den andra också var där. 


Macho somnade i min famn

Myzaq hittade lite ro till slut men det tog tid...

Miqro lånade också Siris kudde. Den var bra :)

När vi kom hem fick Miqro veta att han vunnit en rosett och då ville han så klart stolt visa upp den. Han är så lycklig över alla sina rosetter ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar