fredag 1 maj 2015

Veterinärbesök nummer 3

I onsdags var Macho och jag hos veterinären med hans öga igen, för tredje gången. Det var bättre än förra gången men värre än första... Alltså ska vi fortsätta medicinera som vanligt, använda tratten och komma på återbesök på måndag. Det blev några dyra första veckor med Macho i vår familj... Men det får det vara värt bara han blir bra i sitt öga. Han är fortfarande pigg och glad och det är bara precis när jag haft salva i hans öga som han kniper med det. Annars ser ögat ut ungefär som det ska. Hoppas att det är bra på måndag!

För övrigt har dagarna rullat på ungefär som vanligt. Det har blivit en flera promenader i Lövstalöt där jag hittat ett favoritställe att gå på. Kameran har varit med vissa gånger och jag har lyckats med en hel del fina bilder faktiskt :) Hundarna kan lufsa på i sin egen takt och trivs med det. Är det dessutom fint väder är det helt underbart att gå där! 

Jag har gjort om lite på hemsidan och då framförallt i galleriet. Jag vore tacksam om du vill ta dig en titt och säga vad du tycker. Förbättringar eller tokigheter tar jag gärna emot åsikter om. Galleriet hittar du här. Jag har genom att gå igenom och fixa till galleriet hittat massa roliga gamla bilder. Vilken tur att de dyker upp ibland för man vill ju inte glömma bort gamla guldkorn som den här:


Avslutningsvis tycker Miqro att matte inte lekt tillräckligt mycket med honom på sista tiden så han bestämde sig för att ta saken i egna tassar. Jag satt i soffan när Miqro började peta på ett papplock som låg i bordet. Tack tack, sa jag och fick locket. Då började han krafsa ner ett glasunderlägg som låg på samma ställe. Tack tack. Vidare mot dosan till X-boxen som också låg där. Jo då, han hade ner den på golvet, fick upp den och gav den till mig. När han efter det försökte få fram blomsprutan som också stod på samma ställe sa jag faktiskt stopp. Knäppa men underbara hund! 

Okej då, Miqro, vi tränar väl lite då och nu ska du få en ordentlig utmaning, håll en korv i munnen! Det är något som jag tänkt lära Miqro länge men inte riktigt vågat eftersom jag vet vilket matvrak han är. När jag häromdagen blev utmanad av Amanda som hade lärt Nemo det var jag ju så klart tvungen att anta utmaningen direkt. Fram med den korven vi hade hemma och börja träna... Njäe, vi fick börja lite lättare med en godispinne inlagt i plast. Det funkade. När jag tog av plasten? Då var han jäkligt snabb att suga i sig så mycket han hann av godiset... En dentastick som är väldigt god fick agera mellanting. Han ville sno åt sig den men när han fick korv för att inte göra det var den okej att hålla i. Steget efter blev en fryst korv. Den var kall och äcklig tyckte Miqro men efter en stund gick det bra att hålla i den och när han gjort det några gånger testade jag med en tinad likadan korv och se, det gick :D STOLT matte och DUKTIG hund! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar