måndag 8 juni 2015

Vi är klara i fortsättningsklassen :D

Idag har vi varit och tävlat två rundor rally, Miqro och jag. Jag måste erkänna att vi båda var rätt trötta efter gårdagen men självklart tackar vi inte nej till tävling och tänka sig att när alla tittar på Miqro blåser han upp sig och travar fram så fint :)

Vår vana trogen fick vi en "fel övning" i varje runda... men två godkända resultat och flera fina ord från personer som såg oss så det är klart att jag är nöjd med min stjärna! 

Bana 1:

Början gick fantastiskt bra. När vi sedan skulle stanna i fotposition efter en språngmarsch blev det besvärligt och Miqro förstod inte riktigt var han skulle sätta sig så han hamnade långt fram och snett vilket resulterade i -1p för bristande samarbete. Resten gick bra men skylt nummer 11 var "sitt, stå" och jag visste redan från början att det skulle bli svårt. Miqro ställde sig så klart snett men när jag försökte rätta till det satte han sig och sen ställde han sig snett igen... Jag gick då vidare. Domarens kommentar var: "Men Marie, gör inte om ställandet! Kostade -10p extra. I övrigt - SÅ HIMLA FINT! Genomarbetat, fin kontakt... GRYMT" och det omdömet måste man väl vara nöjd med :D Förutom då fel övning på "sitt, stå" fick vi -1p på samma skylt, -1p på när vi inte fick riktigt stopp på oss från springandet och -1p för nos. Alltså, hade jag inte gjort om ställandet hade vi haft 97 poäng... Nu fick vi "bara" 87 poäng :)
Tyvärr kom bara början av rundan med på film men eftersom det såg så fint ut delar jag gärna med mig av det ändå :)


Bana 2:

Här kände jag redan från början att både Miqro och jag var rätt möra efter en heldag ute igår och flera timmar idag så jag andades och tog det väldigt lugnt och metodiskt. Miqro hade en fantastisk kontakt under hela banan och vi jobbade väldigt fint tillsammans måste jag säga. Som vanligt var det ställandet som krånglade. Där fick vi både -1p för att han stod snett och -3p för att han var orolig i positionen. Sista skylten innan målgång fick vi fel övning på. Jag förstår inte varför... Har skrivit och frågat en som jag känner som är domare om hon kan se varför. Inte för att det spelar så stor roll men ändå... Jag vill ju förstå vad jag gör för fel. Kommentaren på den lappen var: "Jättefin kontakt! Härligt att se er"

Tillägg 8/6: Jag la ut frågan om varför vi fick fel övning i en grupp på Facebook och fick svaret att han inte följer mig bra i svängen och att svängen påminner mer om en ingång till fotposition än en följsam sväng där vi svänger tillsammans. Hon som jag känner och skrev till sa samma sak så nu förstår jag varför jag fick fel övning :)



Nu är vi ju klara i fortsättningsklassen men jag funderar på att göra minst en start till för att försöka få över 90 poäng. Om vi bara klarar att göra alla övningar rätt så borde det ju gå... Vi ska också börja träna inför avancerat så klart men räknar inte med att starta där förrän nästa år. Går det fort att lära in kanske vi startar tidigare :D Den som lever får se. Inget är omöjligt för min lilla stjärna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar