lördag 4 juli 2015

Tre chanser till sista pinnen.....

Eftersom vi inte lyckades ta vår sista hoppinne på hemmaplan anmälde jag oss till Fagersta dit vi åkte igår. Där hade vi tre chanser till att ta den där pinnen som vi längtar efter. Vi vill börja tävla i tvåan nu!! 
Vad säger du Macho, ska du följa med?

Sofia och Vilja följde med och det var väldigt trevligt att umgås med dem en hel dag! Vad som var ännu roligare var att Sofia blev inspirerad till att tävla. Jag visste väl det :) Hon och Vilja kommer att göra succé på tävlingsbanorna inom kort, det är jag helt övertygad om! 

På plats träffade vi Maggan och London som också jagar hoppinnar. Vi började också prata med en tjej som var där för att tävla med sin border collie. Henne har jag aldrig träffat förut men hon var väldigt trevlig så jag hoppas att vi ses fler gånger! Det är så roligt att lära känna nya människor :D 

Första loppet blev inte alls så bra. Farten var okej med tanke på värmen men koncentrationen var mer eller mindre katastrofal. Sen om det var jag eller Miqro som hade svårt låter jag vara osagt men det blev hur som helst inte så himlans bra. Vi missade slalomingången och när jag försökte jaga på farten i slalomen gick han ur innan sista porten. Jag struntade dock i det och körde vidare. Sen hoppade han i ramen på däcket!? Varför? Vi kanske måste ha med däcket oftare när vi tränar.... Nåväl, det var som det var och jag var skapligt nöjd med farten.

Inför lopp nummer två kändes det som att Miqro var slöare. Han skällde inte innan start vilket tyder på en trött hund. Mycket riktigt, farten var sämre men vi tog oss igenom hela banan fram till näst sista hindret. Där slarvade jag lite med ett blindbyte och Miqro hamnade på fel sida och tog det hindret från fel håll vilket resulterade i en disk. Hade vi nollat hade vi fått en pinne.... Hade jag alltså bara tagit det säkra före det osäkra hade vi varit klara i ettan vid det här laget...

Lopp nummer tre gick ännu långsammare och man kan verkligen snacka söndagspromenad i slalomen men eftersom det inte funkade så bra att jaga på honom i slalomen i första loppet lät jag honom ta den i sin egen takt vilket var typ myrsteg... Felfritt blev det men 0,28 sekunder i tidsfel. 0,28 sekunder snabbare och vi hade varit klara i ettan.... Så nära men ändå så långt borta....


Det var varmt igår! I bilen på vägen dit la jag kylfilten i botten på buren och dessutom fick Miqro ha sitt kyltäcke på sig. När vi klev ur hoppade Miqro ur bilen med täcket på sig. Jag blev jätteförvånad för han brukar ju inte vilja röra sig alls med täcke på så jag antar att det var skönt för honom med det på. Jag tycker också att han var piggare än vanligt i den här värmen. Kyltäcke är alltså en bra grej för min lilla svarta. Det fanns också möjlighet för bad en bit därifrån. Dock gick vi inte dit förrän efter alla våra lopp vilket kanske var dumt men bättre än inte alls. Jag tvingade alla hundar att bada och det var bara Miqro som tyckte att det var okej. Myzaq hatade mig efter att jag tvingat honom men han var ju varm så han var faktiskt tvungen. Macho tyckte att det var okej att bada upp till magen men simma var inte kul. 
Skönt med kylfilt!

Lycklig hund fick en rosett med sig hem

Trots 0,28 fel kom vi femma i sista loppet


Myzaq håller koll på hundar som badar...

Hela gänget. Så fina tillsammans! ♥

De sista poserarna som aldrig ger upp hoppet om en godisbit

Vovvarna tränger ihop sig i buren men Myzaq ser glad ut :)

Varmt, säger katterna, men skönt att få vara ute på balkongen!

Nästa chans är Tierp den 30 juli. Då jäklar!! Där ska även Myzaq få göra sin officiella tävlingsdebut. Målet med honom är att han ska tycka att det är kul och att han ska klara själva tävlingssituationen. Jag vet även att Sofia och Vilja kommer att göra sin tävlingsdebut där efter lite övertalning av undertecknad :) Jag är så glad att hon bestämt sig för att tävla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar