fredag 9 oktober 2015

Höstpromenad

Miqro: Oj, oj, oj vilken fart han har, så onödigt.....

Miqro: Åh nej, kommer det fler där borta....

Miqro: Shit vilken fart hon hade! Jag hann ju knappt flytta på mig...

Miqro: Jaha och där kommer han också och tror att han äger stället...

Man ber Miqro hoppa upp på stubben för att ta en bild eller två. Från ingenstans kommer en Myzaq farandes och ska vara med. Inte för att han vill vara med på bild, för det tycker han inte är roligt, utan mest bara för att få vara med och kanske för att få sig en liten godisbit.


Jag blev mycket nöjd med Miqros blick på den här bilden!

Och där kom Myzaq igen... Inte för att Miqro bryr sig överhuvudtaget...

Det var länge sen vi var ute på en riktigt ordentlig promenad och framförallt med Shiva där alla hundarna kunde springa lösa. Alla hundarna var superlyckliga och på bilden här nedan speglas alla hundarnas dagsform rätt fint måste jag säga:
Shiva behövde ha koll på allt som hände runt omkring och i flocken, allt.
Miqro gjorde allt för att vara till lags, matte hade godis och var dessutom hängig.
Macho ville helst bara strosa omkring i sin egen värld.
Myzaq ville springa, springa, spring men ändå vara med men inte på bild...


Jag testade ett av Olas objektiv. Jag är inte så bra på det här med inställningar och sånt och jag kanske anstränger mig och försöker lära mig nån gång (Ola vill ju så gärna lära mig).... Men den här gången fotade jag bara och här är var sin bild på vovvarna som jag tycker blev bra :)





Jag är mycket, mycket nöjd att jag tog mig iväg och behöver nog ta mig såna här promenader minst en gång i veckan för att rensa mitt eget huvud och samla kraft. Tack älskade hundar för att ni följer med och gör promenaden både roligare och lättsammare!

Vill du se alla bilder jag tog (eller i alla fall de som blev bra) så kan du klicka på den här länken så kommer du till albumet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar