tisdag 2 februari 2016

Mer agility

Idag var jag ansvarig för den öppna träningen på klubben och jag hade plockat ut en bana som jag hoppades att den skulle få plats i ridhuset. Det var blåbärsklass på schemat och den här banan såg rolig ut. Den var lite klurigare än bara rakt fram liksom.

Malin hjälpte mig att bygga så att den fick plats, tack snälla! Den var rolig och Myzaq var riktigt duktig! Det var många hundar på plats så det lät mycket runt omkring och många gick omkring eller kampade med sina hundar och så. Myzaq var berörd av omgivningen men han gjorde ändå det han skulle och jag är jättenöjd! Visst, några tunnlar blev läskiga men då började vi om och laddade inför tunneln och då gick det bra att fortsätta! Att han inte hoppade sista hindret på första varvet var för att Pompe i bakgrunden skällde precis innan Myzaq skulle hoppa och då tyckte han att det var säkrast att springa runt, samtidigt som matte nog inte var tillräckligt tydlig med att han skulle hoppa..... Vi körde två varv och sen åkte vi hem. Vi har ju tränat rätt intensivt den senaste tiden så det var alldeles lagom för idag. Perfekt att sluta medan det gick bra också :) Tack snälla Carro och Sofia för hjälpen med filmning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar