tisdag 19 april 2016

Kaostävling i agility med Miqro

Jag har ju glömt att blogga om Miqros och min kaostävling i lördags. Egentligen skulle Aurora ha tävlat med honom men eftersom Myzaqs tass är trasig kunde jag inte gå på kurs med honom och fick åka och tävla med Miqro istället. Jösses vad kul vi hade men jösses så galet fel det blev :) Första rundan gick väl skapligt. Miqro hade bra fart men han missade ingången i slalom. Den var lite klurig men jag tror att jag inte hjälpte honom tillräckligt mycket så jag får skylla mig själv... Sen svängde jag för tidigt på ett ställe och han vände för snabbt, helt rätt av honom. Det blev dock inga fel av det men vi förlorade massor av tid. 

Sen var det då dags för runda två. Innan vi gick in på plan sa jag till Aurora att jag glömt banan. "Äsch, du kommer ihåg den" sa hon och jag trodde på henne. Miqro fick tokryck och tog några extra varv så vi blev diskade. Jag blev så full i skratt att jag totalt glömde bort var vi skulle. Jag gjorde min egen variant på banan innan vi sprang av. Hälften av banan missade jag typ, helt kaos! 

Vi hade, som sagt, kul och det blev en mycket bra dag med trevligt sällskap! Aurora och jag kan prata vi :) Pan fick två pinnar med sig hem varav den ena tillsammans med en vinst, jättekul! När Aurora fotade Pan med sina rosetter tyckte Miqro att det var fruktansvärt orättvist att inte han fick vara med på bild. Jag försökte förklara för honom att man måste prestera bättre för att få posera med rosetter men han övertalade mig om att han skulle få vara med på bild ändå, bara för att han är söt:

Och här, här kommer rundorna bara för att han är helt galen ♥

Myzaqs tass blir bättre och bättre och jag ska ta stygnen på onsdag hoppas jag. Nu stödjer han på tassen och känns piggare. Superstort tack till Evelina som hjälpt mig att lägga om tassen tre gånger!! Jag hade aldrig klarat mig utan din hjälp ♥ Att dessutom få umgås med dig så ofta är ju bara ett plus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar