lördag 28 maj 2016

Idag kunde jag räkna ;)

Ja idag kom jag faktiskt ihåg alla banorna jag sprang och det var inte mindre än fyra stycken! :) 

Myzaq och klass 1 började. Jag var lite fundersam över hur han skulle klara miljön eftersom det var lite rörigare och lite trängre än de senaste tävlingarna vi varit på men han fixade miljön med bravur! I första loppet blev han lite fundersam på vad som hände i ett tält vid sidan av planen. Han hann precis springa förbi ett hinder i sin utsvävning så vi fick börja om och fick en vägran men annars fixade han miljön jättebra! Han till och med tjuvstartade så vi missade slalomingången men det gjorde ingenting. Han var glad och hade fin attityd och vi tog oss runt :D

I andra loppet var gungan med och jag vill inte att han ska tycka att varken den eller balansbommen är otäck så jag hade redan innan bestämt mig för att inte köra gungan. Jag gjorde om banan lite och tog balansbommen två gånger istället för gungan och det funkade jättebra. Han följde mig fint och var även här glad trots att han var trött. Vi missade slalomingången och uppfarten på bommen första gången men annars tog vi oss igenom min egengjorda bana men fick så klart disk eftersom min bana inte var samma som domarens...

Sen var det då Miqros tur och även han strulade på slalomen i båda loppen. I första vet jag inte vad som hände men han gick ur och började nosa och fnysa... Sen råkade jag ha lite bråttom och tappade honom så han tog ett hinder från fel håll men annars är jag nöjd och tycker att vi tog oss igenom banan på ett bra sätt.

Agilityklassen såg svår ut från sidan och jag var nästan beredd att ge upp i förväg men efter banvandringen kändes det bättre och förutom att Miqro missade slalomingången den här gången gick vi felfritt och riktigt snyggt om jag får säga det själv.

Jag är på det hela taget nöjd med båda grabbarna och nu är det bara att träna vidare med Myzaq och tävla vidare med Miqro. Jag MÅSTE lära mig att komma ihåg klass 2 banor! Myzaq har nu inga fler inplanerade tävlingar men vi kommer självklart att tävla med jämna mellanrum ändå. Miqro tävlar igen redan nästa helg så får vi se hur det går då. Nån gång borde vi ju kunna komma runt tycker jag :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar