måndag 13 juni 2016

Får vi bara ordning på kommunikationen så...

Efter en lång dag och natt tur och retur till Öland kände jag mig halvredo för en tävlingsdag. Dock är det alltid roligt att tävla med Miqro så klart att jag skulle åka. Kosan styrdes mot Häverö BK som precis som vanligt arrangerat sin tävling på ett mycket bra sätt. Jag gillar att tävla där. Resultaten blev dock inget att hänga i julgranen denna gång men känslan var desto bättre, åtminstone periodvis. Jag la upp filmen på ena hopploppet på Instagram och Facebook igår och responsen jag fick talar för att min känsla stämmer rätt bra :)

* Bra Marie 👏👏👏 shit nu springer du sjukt bra! Å Miqro hakar på 🎉 Lägre händer och kontakt så kommer resten också sitta
* Ser jätte snyggt ut! Jag kan absolut inte något om agility men det ser jätte bra ut ju! Ni är duktiga
* Tycker att ni var jätteduktiga
* Snyggt förutom det som blev tokigt!
* Så snyggt!! Vilken otur ju :( men du ska vara otroligt stolt över den farten osv :)
* Oj vilken fart ni fått upp! Ser lovande ut :)

Det är några av alla fina kommentarer jag fått på den filmen. TACK alla som tittat, engagerat er och kommenterat :) När jag själv såg filmen är jag beredd att hålla med. Det var ett snyggt lopp och jag är jättenöjd! Att han tog långhoppet var helt och hållet mitt fel. Jag var för sen efter slalomen eftersom jag fokuserade så mycket på att han skulle fixa hela slalomen, vilket han inte gjorde i första loppet. Att han inte gick runt hindret var så klart också mitt fel och det är där det här med låga armar skulle kommit väl till pass...

I två av loppen kom jag ihåg att använda mig av en teknik som Enya tipsade om härom dagen, att peka med andra handen in i slalom. Det funkade klockrent så nu ska jag bara få in smidigheten på mig själv så att det kommer naturligt så blir det nog bra sen :) 

I agilityloppen vet jag inte riktigt vad som hände.... Miqro bestämde sig för att hoppa av gungan alldeles för tidigt, och vi strulade lite med både det ena och det andra... Vi skyller på trötthet hos oss båda :) Nu ser vi fram emot nya tävlingar på torsdag kväll :) 


Eftersom Häverö BK hade agilitytävlingar hela helgen plus DM ikväll hade de en fototävling på klubben. Den gick ut på att man skulle ta en bild på sig själv och hunden tillsammans med en speciell skylt som fanns på plats och lägga upp den på klubbens sida på Facebook. Miqro och jag var så klart tvungna att delta och så här ser vårt bidrag ut. Vem vinnaren blir får vi veta i veckan skulle jag tro. Spännande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar