lördag 8 april 2017

Agilitytävling i Leksand

Igår åkte Yvonne och jag mot Leksand. Vi stannade några gånger på vägen och hade en trevlig resa upp. När vi kom fram gick vi en välbehövlig och skön promenad längs vattnet innan vi åkte för att titta till dagens tävlingsplats. Det var tur att vi gjorde det för på grund av bygge visade gpsen en väg som var avstängd... Till slut hittade vi ändå rätt så att vi kunde hitta lättare imorse. 


Schemat var tight och klasserna gick snabbt så det var inte helt lätt att veta var man skulle vara men det löste sig största delen av dagen. Tyvärr missade jag Miqros första agilitylopp eftersom jag hade läst fel i PM... Jag var sur och arg och besviken och hade svårt att ladda om...

Dagen började dock med klass 1 och mina ryssar. Det gick helt okej att gå banvandring för båda ryssarna samtidigt den här gången faktiskt så det var skönt. Ryssarna körde bara hoppklass eftersom ingen av dem kan gungan ännu men eftersom det var två hoppklasser så blev det ganska lagom för dem. 

Olgas första runda kändes lite kaosartad. Dock såg det inte lika illa ut på film som det kändes. Hon var inte helt taggad utan snarare lite disträ men vi tog oss runt efter att ha vägrat ut oss på böjda tunnlar som vanligt 😝 Det jag blev lite fundersam över är att hon var så "klistrig" och sökte hindren ovanligt dåligt själv. I andra rundan var det bättre. Fortfarande lite klistrig och de böjda tunnlarna var svåra men den korta raka tunneln hade hon en ruskigt bra sug på trots att det var en lite dold ingång. Det var grymt imponerade! Hon hade även bättre attityd och fart så på det hela taget är jag nöjd med hennes insats. Hon kan ju inte rå för att hennes matte inte är tillräckligt snabb stackarn 😜

Myzaq var superduktig och gjorde två finfina rundor med bra fart och bra attityd. Tyvärr fick han syn på domaren efter två hinder i första rundan och sprang förbi ett hinder men förutom det var han felfri och inom referenstiden i båda rundorna!!! Bra fart, bra driv och fint flyt! Javisst, stora svängar och höga hopp men vad gör det när vi klarar referenstiden. Jag är så glad och så stolt! Duktiga, duktiga pojke ♥♥♥

Slutligen klass 2 hunden Miqro... Som sagt missade jag första loppet. Inför andra "råkade" jag ladda upp honom lite för mycket vilket resulterade i frispel och disk. Dock hade han varit den definitivt snabbaste hunden om vi kommit runt men vad hjälper det i det här läget 😎 Det loppet blev tyvärr inte filmat. Inte för att det kanske var så mycket att se men han är ju rätt söt när han får sina frispel 😊 Sista loppet blev filmat och jag tycker att vi gjorde en riktigt bra insats. Miqro hade sjukt bra fart och vi lyckades nästan styra oss genom hela banan... Tyvärr hade han så bra fart att han inte lyckades ta sig igenom hela slalomen men han hittade ingången och bara det är ju superbra i den farten tycker jag! Sen blev det en disk på fel tunnelingång, antagligen för att matten var lite långsam och lite otydlig men jag är jättenöjd! Det var nära så pinnen finns inom räckhåll 😊

STORT TACK till Yvonne för trevligt, roligt och galet sällskap ♥ Jag ser redan fram emot nästa tävling, när nu den blir 😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar